Samochód, który ma właściwości SUV-a, ale wciąż zachował sportowy charakter

Jaguar od zawsze słynie ze sportowego charakteru swoich samochodów. Teraz na czasie są SUV-y. Czy da się w takim nadwoziu zamknąć najlepsze geny marki? F-PACE to dowód, że wcale nie trzeba iść na kompromisy.

Od kilku lat można zaobserwować stale rosnącą popularność SUV-ów. Kierowcy pokochali wysokie nadwozia za poczucie bezpieczeństwa, lepszą widoczność i zwiększony prześwit. Jaguar F-Pace to flagowy SUV w gamie brytyjskiego producenta. Ma 4,75 metra długości i ponad 2 metry szerokości, a jego prześwit to ponad 21 centymetrów. F-PACE to jeden z największych przedstawicieli swojego segmentu. I propozycja, która wyróżnia się na tle wszystkich konkurentów.

Już wygląd zdradza charakter SUV-a Jaguara

Mimo gabarytów i masywnej sylwetki nadwozie wygląda bardzo dobrze. Typowa dla SUV-a bryła nie ma zbyt wielu przetłoczeń czy ozdobników, ale widoczne są w niej linie nawiązujące do klasycznego coupe marki – F-TYPE’a. Jednak agresywnie stylizowany front sprawia, że nawet z daleka trudno pomylić ten model z jakąkolwiek inną marką. Duże czarne wloty powietrza, szeroka osłona chłodnicy i łagodnie poprowadzona do góry maska tworzą dynamiczną całość, ale nie przytłaczają nadmiarem detali. Wąskie reflektory z charakterystycznymi paskami LED wyglądają nowocześnie i w pewien sposób drapieżnie.

Co typowe dla marki, nawet podstawowe wersje wyposażenia F-PACE’a oferują znacznie więcej funkcji niż konkurencja, ale przede wszystkim przyciągają wzrok na drodze i budzą respekt. Nadwozie może nabrać jeszcze bardziej sportowego sznytu za sprawą pakietów R-Dynamic i R-Dynamic Black.

Jaguar F-PaceJaguar F-Pace fot. Jaguar

Wersja SVR ma aż 550 KM. Wersja z wtyczką też imponuje osiągami

Pod maską Jaguara F-PACE może pracować nawet ponad 500-konny silnik benzynowy, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością. Co więcej, to potężna jednostka V8 o pojemności 5,0 l, mocy 550 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Doładowanie sprężarką zapewnia mu unikalną charakterystykę i błyskawiczną reakcję na ruchy pedału przyspieszenia. Wersja SVR to prawdziwie sportowa propozycja najlepszych cech klasycznych, pasjonujących napędów, w stylowym i nowoczesnym nadwoziu. Jaguar F-PACE przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 s i może się rozpędzić do 286 km/h.

Imponujące tym bardziej, kiedy weźmiemy pod uwagę, że nawet w wersji SVR F-PACE wciąż pozostaje luksusowym, przestronnym SUV-em, który zachwyca komfortem jazdy, bogatym wyposażeniem, a w codziennym życiu sprawdzi się jako samochód rodzinny. Tylko że na krętej górskiej drodze lub torze może nagle przeistoczyć się w 550-konnego ryczącego drapieżnika...

Jaguar F-PACE ma także wersję dla kierowców, którzy chcą po mieście jeździć na prądzie, ale nie rezygnować z osiągów ani zalet jednostki spalinowej w dłuższej trasie. To ładowana z gniazdka hybryda (PHEV), która w trybie czysto elektrycznym potrafi przejechać do 59 km, a jej średnie zużycie paliwa to 2,4 l/100 km. SUV z wtyczką również nie zapomina o sportowym DNA Jaguara. Silniki w sumie potrafią dostarczyć kierowcy aż 404 KM i niezwykle płynnie rozpędzić auto do 100 km/h w 5,3 s.

Jaguar F-PaceJaguar F-Pace fot. Jaguar

Wersji silnikowych jest znacznie więcej. I każda zaskakuje prowadzeniem

F-PACE SVR to topowa i tak naprawdę stricte sportowa odmiana, a potężna hybryda PHEV to wizytówka marki na nowe czasy. Co ważne, wcale nie trzeba sięgać po tak mocne wersje, żeby F-PACE pokazał się z jak najlepszej strony.

Każdy Jaguar ma sztywne nadwozie, sprężyste zawieszenie i bardzo precyzyjny układ kierowniczy – wszystko zestrojone tak, żeby prowadzenie po prostu sprawiało przyjemność. Mimo masywnej sylwetki i dużego prześwitu F-PACE dobrze czuje się w zakrętach, w których nie przechyla się jak inne auta tego typu. Przeniesienie napędu dla wszystkich silników realizuje szybka 8-biegowa przekładnia automatyczna. Dostępny jest także system wyboru trybów jazdy. JaguarDrive Control zmienia biegi w trybie Dynamic szybciej, natomiast w trybie Eco wcześniej zmienia biegi na wyższe. Tryb Rain, Ice, Snow łagodniej dysponuje przyrostem mocy w warunkach słabej przyczepności. Z kolei napęd wszystkich kół Jaguar All-Wheel Drive z systemem Intelligent Driveline Dynamicspotrafi prognozować rozwój sytuacji. To przyda się nie tylko poza asfaltowymi drogami, ale też w trudnych, zdradliwych warunkach – kierowca ma zawsze pewność prowadzenia.

Oprócz wymienionych dwóch najmocniejszych odmian Jaguar F-PACE może być napędzany nowymi silnikami z systemem Mild Hybrid, benzynowymi i wysokoprężnymi. Dwie jednostki benzynowe to czterocylindrowy 2.0 o mocy 250 KM oraz sześciocylindrowy 3.0 o mocy 400 KM.

Wielu kierowców na pewno się ucieszy, że w ofercie wciąż znajdują się diesle, ale uzupełnione o technologię Mild Hybrid. I to aż trzy – 2.0 D i4 o mocy 163 lub 204 KM oraz 3.0 D i6 o mocy 300 KM. To najlepszy wybór dla każdego, kto regularnie pokonuje bardzo długie trasy. Zwłaszcza że F-PACE dzięki wzorowemu wyciszeniu i komfortowi jazdy idealnie pasuje do samochodu na takie podróże.

Jaguar F-PaceJaguar F-Pace fot. Jaguar

Jaguar F-PACE oferuje coś, czego inne SUV-y nie mają

Elegancka i luksusowo wykonana kabina nowego Jaguara F-PACE kryje bardzo bogate wyposażenie, zaawansowane multimedia i długą listę systemów bezpieczeństwa. Do tego SUV-y klasy premium zdążyły nas już przyzwyczaić. Jaguar znalazł jednak sposób, jak wyróżnić się w tym coraz popularniejszym segmencie.

Jaguar F-PACE to zdecydowanie jeden z najbardziej sportowych SUV-ów na rynku. Nawet w słabszych wersjach nie zapomina o dziedzictwie brytyjskiej marki. Nowoczesne wnętrze wykończone klasycznymi, najlepszymi materiałami tylko utwierdza w przekonaniu, że jest to samochód stworzony przez inżynierów, którzy wiedzą czym jest motoryzacyjna pasja.

Jaguar F-PaceJaguar F-Pace fot. Jaguar

Jaguar F-PaceJaguar F-Pace fot. Jaguar

Co Cię skłoni do zakupu "elektryka"? Niższa cena czy dopłata?

Podpowiedz nam. To zajmie kilka sekund!

Link do ankiety: https://elektryczneauta.webankieta.pl/

Zobacz wideo MATERIAŁ PROMOCYJNY